Planul de Afaceri
![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Acasa
_______________
Rol si Prezentare Definirea si Necesitatea Functiile Elementele Structurale Planul de marketing Managementul si organizarea afacerii
Definirea si necesitatea unul Plan de afaceri
Planul de afaceri este unul dintre cele mai importante si mai complexe planuri realizate in cadrul unei campanii. Pentru a defini planul de afaceri este necesar ca, initial, sa se defineasca conceptul de afacere. In principiu, se poate vorbi despre realizarea unei afaceri, atunci cand sunt ineprinse activitati care au drept scop obtinerea unui profit. ! O afacere trebuie pregatita temeinic si din timp, inca dinainte de infiintare este nevoie deci, de un proiect al afacerii, reprezentat de planul de afaceri. !Planul de afaceri nu reprezinta un formular ce trebuie completat la cererea unui ofiter de credite, un element birocratic ce trebuie realizat pentru a obtine o suma de bani din partea unui finantator. Planul de afaceri: * Obliga intreprinzatorul sa-si defineasca ideile de afaceri; * Forteaza intreprinzatorul sa-si organizeze o gandire critica despre fezabilitatea propriei idei de afacere; * Impinge intreprinzatorul sa caute informatii relevante pentru a deschide si a rula o afacere; * Ii arata intreprinzatorului drumul, prin pregatirea unui document scris, logic, negru pe alb, argumentul la rece, pentru ratiunea de a deschide si derula o afacere; * Odata realizat, devine instrument operational, prin care intreprinzatorul poate conduce, monitoriza si controla intregul proces de deschidere si derulare al afacerii; * Reprezinta un instrument de comunicare cu ceilalti participanti la activitate (personal angajat, parteneri etc.), cat si mediul economic(clienti, furnizori, finantatori etc.). Intocmirea unui plan de afaceri necesita parcurgerea urmatoarelor 3 etape: 1) culegerea informatiilor(preturi, concurenti,furnizori, date tehnice, date juridice etc.); 2) planificarea efectiva a activitatii respective - alegerea strategiei potrivite si gasirea cailor de atingere a obiectivelor stabilite; 3) redactarea planului (etapa de alegere a formei optime de prezentare catre destinatar a rezultatului etapei anterioare). Procesul planificarii afacerii si intocmiri planului de afaceri poate fi prezentat sintetic in schema urmatoare: Schema:
.
.
.
.