Planul de Afaceri
|
Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi. |
Acasa
_______________
Rol si Prezentare
Definirea si Necesitatea
Functiile
Elementele Structurale
Planul de marketing
Managementul si organizarea afacerii
Functiile
Planului De Afaceri
Atunci cind incepem o noua afacere sau infiintam o noua organizatie economica trebuie in primul
rind sa decidem daca lansam sau nu un nou produs sau serviciu, in paralel cu unele schimbari majore
referitoare la modul in care ne derulam afacerile, in aceasta situatie, trebuie sa elaboram un plan
de afaceri. Scopurile unui plan de afaceri constau in focalizarea gindirii pentru obtinerea de informatii,
examinarea alternativelor, dezvoltarea si documentarea cailor de satisfacere a nevoilor si dorintelor
potentialilor nostri clienti.
Conceptul unei afaceri reprezinta o idee intangibila. Atunci cand afacerea concretizeaza
intr-un plan de afaceri scris, ideile, conceptele, proviziunile si cercetarile devin tangibile, pot fi
vazute si examinate.
Planul de afaceri aproprie ideea de afaceri de realitate si are patru functii:
a) sa cristalizeze si sa dezvolde ideile privitoare la modalitatea de conducere a afacerii;
b) sa realizeze o evaluare retrospectiva a performantelor reale ale unei afaceri de-a lungul timpului;
c) sa evalueze prospectiv noi idei de afaceri;
d) sa obtina finantare.
a) Functia de cristalizare si dezvoltare a ideilor privitoare la cum ar trebui
condusa afacerea presupune ca planul de afaceri sa defineasca clar scopurile si obiectivele afaceri sa
stabileasca metode de atingere (indeplinire) a acestora, sa identifice riscurile implicite. Astfel,
alocarea resurselor se va face dupa criterii de maximizare a eficientei strategiile sunt cizelate,
afacerea este examinata din toate punctele (marketing, productie, suport financiar), iar greselile
sunt comise mai degraba pe hartie decat in realitate.
Planul va arata "cat si cand veti avea nevoie" (evita subcapitalizarea si deficitul de numerar)
permitand compararea unor alternative strategice si alegerea celei mai eficiente.
b) Functia de realizare a unei evaluari retrospective a performantelor reale
ale unei afaceride-a lungul timpului presupune identificarea cauzelor, directiei si amplitudinii
abaterilor de plan, precum si modalitatilor de actiune a companiei in viitor. Managerii si intreprinza-
torii isi vor imbunatatii experienta profesionala si cunostintele, vor fi mai putin expusi unor pericole
neprevazute, vor supraveghea si controla performantele companiei si vor fi in masura sa ia masuri
corective in timp util atunci cand realizarea obiectivelor este amenintata.
c) Functia de evaluare a unei idei de afaceri deriva din capacitatea planului
de afaceri de a analiza , evolua, compara si clasifica proiectele de investitii.Totodata, acest
instrument de lucru confera incredere in fortele proprii, poate compensa lipsa capitalului si
experientei in cazul in care exista alte avantaje (ideea afacerii, oportunitati de piata considerabile,
etc).
d) Functii de generator de finantare – cei mai multi creditori si investitori
vor finanta firma numai dupa ce-i vor studia planul de afaceri, vor vedea abilitatea planului de a
genera incasari necesare operatiunilor zilnice, platii datoriilor si generarii profitului. Sursele de
capital vor dori sa stie de cati bani are nevoie firma , cand are nevoie de ei, cum ar fi alocati,
daca si cand va fi capabila sa recompenseze alocarea de fonduri. Finantatorii vor putea aprecia capa-
citatea de a diagnostica situatia prezenta, de a-si alege strategia optima pentru atingerea acestora.
In schema de mai jos sunt prezentate functiile planului de afaceri:
Schema:
.
.
.
.