Planul de Afaceri
![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Acasa
_______________
Rol si Prezentare Definirea si Necesitatea Functiile Elementele Structurale Planul de marketing Managementul si organizarea afacerii
Functiile Planului De Afaceri
Atunci cind incepem o noua afacere sau infiintam o noua organizatie economica trebuie in primul rind sa decidem daca lansam sau nu un nou produs sau serviciu, in paralel cu unele schimbari majore referitoare la modul in care ne derulam afacerile, in aceasta situatie, trebuie sa elaboram un plan de afaceri. Scopurile unui plan de afaceri constau in focalizarea gindirii pentru obtinerea de informatii, examinarea alternativelor, dezvoltarea si documentarea cailor de satisfacere a nevoilor si dorintelor potentialilor nostri clienti. Conceptul unei afaceri reprezinta o idee intangibila. Atunci cand afacerea concretizeaza intr-un plan de afaceri scris, ideile, conceptele, proviziunile si cercetarile devin tangibile, pot fi vazute si examinate. Planul de afaceri aproprie ideea de afaceri de realitate si are patru functii: a) sa cristalizeze si sa dezvolde ideile privitoare la modalitatea de conducere a afacerii; b) sa realizeze o evaluare retrospectiva a performantelor reale ale unei afaceri de-a lungul timpului; c) sa evalueze prospectiv noi idei de afaceri; d) sa obtina finantare.a) Functia de cristalizare si dezvoltare a ideilor privitoare la cum ar trebui condusa afacerea presupune ca planul de afaceri sa defineasca clar scopurile si obiectivele afaceri sa stabileasca metode de atingere (indeplinire) a acestora, sa identifice riscurile implicite. Astfel, alocarea resurselor se va face dupa criterii de maximizare a eficientei strategiile sunt cizelate, afacerea este examinata din toate punctele (marketing, productie, suport financiar), iar greselile sunt comise mai degraba pe hartie decat in realitate. Planul va arata "cat si cand veti avea nevoie" (evita subcapitalizarea si deficitul de numerar) permitand compararea unor alternative strategice si alegerea celei mai eficiente.b) Functia de realizare a unei evaluari retrospective a performantelor reale ale unei afaceride-a lungul timpului presupune identificarea cauzelor, directiei si amplitudinii abaterilor de plan, precum si modalitatilor de actiune a companiei in viitor. Managerii si intreprinza- torii isi vor imbunatatii experienta profesionala si cunostintele, vor fi mai putin expusi unor pericole neprevazute, vor supraveghea si controla performantele companiei si vor fi in masura sa ia masuri corective in timp util atunci cand realizarea obiectivelor este amenintata.c) Functia de evaluare a unei idei de afaceri deriva din capacitatea planului de afaceri de a analiza , evolua, compara si clasifica proiectele de investitii.Totodata, acest instrument de lucru confera incredere in fortele proprii, poate compensa lipsa capitalului si experientei in cazul in care exista alte avantaje (ideea afacerii, oportunitati de piata considerabile, etc).d) Functii de generator de finantare – cei mai multi creditori si investitori vor finanta firma numai dupa ce-i vor studia planul de afaceri, vor vedea abilitatea planului de a genera incasari necesare operatiunilor zilnice, platii datoriilor si generarii profitului. Sursele de capital vor dori sa stie de cati bani are nevoie firma , cand are nevoie de ei, cum ar fi alocati, daca si cand va fi capabila sa recompenseze alocarea de fonduri. Finantatorii vor putea aprecia capa- citatea de a diagnostica situatia prezenta, de a-si alege strategia optima pentru atingerea acestora.In schema de mai jos sunt prezentate functiile planului de afaceri: Schema:
.
.
.
.