BluePink XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Acasa
_______________
Rol si Prezentare
Definirea si Necesitatea
Functiile
Elementele Structurale
Planul de marketing
Managementul si organizarea afacerii
Elementele Structurale
Ale Planului De Afaceri
Indiferent de marimea planului de afaceri, pentru a face fata cerintelor de informare, el
trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente structurale:
* Sinteza planului; * Planul operational;
* Cuprinsul lucrarii; * Managementul si organizarea afacerii;
* Descrierea afacerii; * Planul financiar;
* Planul de marketing; * Anexele planului.
* Sinteza planului reprezinta avangarda planului in lupta pentru obtinerea unei
finalizari; ea apare intotdeauna la inceputul planului de afaceri si se intocmeste numai dupa ce planul
a fost elaborat in intregime.
Sinteza planului poate avea urmatoarea structura:
1. Istoricul firmei si activitatea sa prezenta cuprinde o descriere scurta a
firmei beneficiare a planului de afaceri si a tipului de activitate desfasurat de aceasta, mentionand
eventualele modificari ce au survenit de-a lungul timpului.
2. Conceptul si oportunitatea afacerii trebuie sa atraga imediat atentia cititorului
acest lucru se realizeaza adesea prin explicarea motivului pentru care planul este deosebit sau unic.
3. Descrierea produsului sau a serviciului se face prin evidentierea
caracteristicilor unice ale acestuia care il fac sa se ridice deasupra concurentei.
4. Piata este locul unde se achizitioneaza produsul / serviciul ofertat de societate.
5. Echipa manageriala demonstreaza principiile de conducere a afacerii si cum vor conduce
acestea la succesul demersului antreprenorial.
6. Solicitarile financiare si beneficiile oferite constituie un punct forte in
rezumatul documentului.
7. Alte informatii de impact informatii care nu au fost incluse in paragrafele
anterioare, dar care constituie elemente de interes si de impact asupra examinatorului.
* Cuprinsul lucrarii prezinta capitolele majore ale planului de afaceri.
Cuprinsul va fi completat dupa ce planul de afaceri este finalizat.
Sinteza si cuprinsul sunt in directa corelatie cu prezentarea planului de afaceri.
Sinteza lucrarii constituie componenta de prezentare condensata a esentei planului de afaceri,
iar cuprinsul reflecta modul de organizare a lucrarii si forma de prezentare a acesteia.
* Descrierea afacerii
Descrierea unei afaceri se face cu ajutorul unor date si informatii disponibile.
Datele reprezinta cifre brute, neprelucrate, informatii primare, valori absolute, cand informatiile
se obtin in urma unor procese de prelucrare, interpretare si analiza a datelor
Datele si informatiile utilizate in descrierea afacerii trebuie sa fie relevante, actuale si exacte.
Schema:
.

Esafodul pe care se sprijina de fapt orice afacere este reprezentat de strategia afacerii
Strategia afacerii are drept obiectiv general obtinerea unui echilibru cat mai bun intre
riscurile proiectului / firmei, conditiile de mediu, resursele disponibile, concurenta, perspectivele
pe termen lung etc.
Structura logica ce guverneaza progesul de planificare a afacerilor este compusa din:
- precizarea clara a scopului;
- identificarea obiectelor ce trebuie atinse;
- fixarea sarcinilor ce urmeaza sa fie realizate si a responsabilitatilor;
- precizarea actiunilor planificate (inclusiv fixarea termenelor);
- identificarea riscurilor.

Planul de afaceri reprezinta dovada de maturitate antreprenoriala a proprietarului/
proprietarilor afacerii. Orice afacere trebuie precedata de un studiu de fezabilitate, generat de
scopul si obiectivele afacerii, stabilite de intreprinzator pe baza unor elemente definitorii concrete.
Orice plan de afaceri trebuie da aiba in spatele sau o strategie. Ea reprezinta samanta din care
se dezvolta afacerea ce va fi planificata prin intermediul planului de afaceri realizat. Farao strategie
orice plan de afaceri este un fiasco.
Indiferent de situatii, orice strategie de afaceri trebuie sa raspunda la intrebarile:
- Care sunt legaturile cu piata si clientii?
- Ce avantaje exista asupra concurentei?
- Care vor fi piedicile? Sunt ele insurmontabile? Daca nu, cum se vor depasi?
- E fezabila afacerea respectiva? - Aceasta inseamna nu numai suportabilitatea costurilor implicate
ci si posibilitatea reala de a derula afacerea respectiva
Literatura de specialitate mentioneaza trei mari tipuri de strategii care pot fi alese la demararea
unei afaceri: strategia lider prin cost, strategia de diferentiere si strategia de focalizare.

.
.
.
.